Nejen o hubnutí



Lněné semínko jako zajímavá potravina při hubnutí. Nezapomeňte jej ale rozemlít! Kryolipolýza aneb hubnutí bez bolesti a námahy Co měří WHR index Proč je vláknina v potravinách důležitá a kde ji najdeme? Morbidní obezita Jojo efekt Jak se zbavit celulitidy Než začneme hubnout - co je dobré vědět Pitný režim Dieta podle krevních skupin
Lněné semínko

Lněné semínko jako zajímavá potravina při hubnutí. Nezapomeňte jej ale rozemlít!

Každý, kdo se kdy byť jen okrajově zajímal o hubnutí nebo zdravý životní styl už to slyšel. Jestli chcete být zdraví, jezte vlákninu. Jestli chcete zhubnout, jezte vlákninu. A jednou z nejprospěšnějších potravin obsahujících vlákninu je lněné semínko – vynikající pomocník při redukčních dietách. Kromě toho, že vám pomůže cítit se sytě, obsahuje i další látky jako omega-3 mastné kyseliny a lignany, které můžou usnadnit proces zbavování se přebytečných kil. Lněné semínko má navíc pouhých 37 kalorií na polévkovou lžíci a je tak jednoduché zahrnout jej do diety bez překročení denních kalorických plánů. Lidem s určitými nemocemi a zdravotními problémy ale můžou víc uškodit než pomoci.

Kryolipolýza

Kryolipolýza aneb hubnutí bez bolesti a námahy

Kdo by nechtěl ubrat trochu tukové vrstvy na svém těle. A kdo by nebyl rád, kdyby to šlo bez námahy a v podstatě okamžitě. Právě to nabízí a umožňuje kryolipolýza neboli liposukce zmražením. Funguje na principu řízeného ochlazování tukových buněk, což způsobí jejich zničení. 

WHR index

Co měří WHR index

WHR index je vzorec (Waist to hip ratio) na základě kterého můžeme vyhodnotit vztah mezi pasem a boky. Jejich vzájemný poměr je ukazatelem toho, jakým způsobem jsou v organismu ukládány tukové zásoby. Tento výpočet nám orientačně ukáže, zda je poměr pasu a boků zdravý nebo zda je nevyvážený. Výpočtem určíme typ postavy. Obecně řečeno, čím je obvod pasu větší proti objemu boků, tím horší je to výsledek. Takový výsledek pak ukazuje na určitý typ rizikové postavy, tedy na ohrožení obezitou a s ní spojená rizika civilizačních nebo onemocnění.

Morbidní obezita

Morbidní obezita

Obezitou je v dnešní době ohroženo velké procento populace ve vyspělých zemích. S obezitou bojují tisíce lidí v Evropě, v Americe, ale i v dalších zemích. Obezitu dnes můžeme směle zařadit mezi civilizační choroby. Obézních lidí stále přibývá, a to nejen dospělých, ale i dětí. Platí zde přímá úměra v tom, že čím větší je obezita, tím se zvyšuje riziko vzniku dalších zdravotních komplikací a snižují se šance na dosažení vysokého věku.

Jojo efekt

Jojo efekt

Jojo efekt, neboli opětovné přibírání na váze, vzniká především v důsledku velmi rychlého a nepřiměřeného hubnutí. Pokud dojde za krátkou dobu k výraznému poklesu hmotnosti, tělo se začne instinktivně bránit. Po skončení drastických diet a hladovek přepne na ekonomický režim a všechny přijaté živiny začne okamžitě opět ukládat. 

Jak se zbavit celulitidy

Jak se zbavit celulitidy

Celilulitida není onemocnění, protože nepředstavuje žádná zdravotní rizika, je to hlavně estetický problém, který trápí valnou většinu žen. Celulitida se projevuje jako dolíčkovitá kůže v místech, kde se ženám ukládá tuk, tedy hlavně na hýždích a stehnech. Celulitida se objevuje hlavně, když dochází ke změně tvorby a vylučování pohlavních hormonů. Pohlavní hormony způsobují změnu podkožního vaziva, které tvoří kapsičky, do nichž se pak tukové buňky shromaždují.Ty jsou vytlačovány proti povrchu kůže která je u žen tenčí než u mužů, a vytváří tak nevzhledné ďolíčky, které svojí strukturou připomíná pomerančovou kůru. Odtud tedy odvozený lidový název. V místech postižených celulitidou je pak omezený průtok krve a lymfy. 

Pitný režim

Pitný režim

Maslowowa pyramida dává odpověď na to, co je nejdůležitější proto, abychom zvládli existovat a vše fungovalo tak, jak má. Je vystavěna na fyziologických potřebách, jenž by měly tvořit pevný základ: dýchání, regulace teploty, potřeba tělesné integrity, spánku, potravy, vylučování, fyzické aktivity, rozmnožování a na konec jsme nechali dnešní téma, kterým je potřeba vody, tedy pitný režim. Jakmile je jedna potřeba potlačena, zanedbávána nebo naopak příliš upřednostněna, tělo se začne bránit, což může mít jako následek fyzické a psychické změny. V případě hubnutí se samozřejmě jedná hlavně o faktor potravin, pitného režimu a pohybu. Kdo umí naslouchat svému tělu, jistě nemá ani s jedním potíže.


Kalorické hodnoty potravin slouží pouze jako orientační pomůcka při redukci váhy. Optimální hmotnosti dosáhnete pouze vyváženým jídelníčkem, dostatkem pravidelného pohybu a přísunu tekutin.

TIP NA DNEŠEK

Lunární kalendář na dnešní den: